Abdij en brouwerij lanceren La Trappe Epos 0,0%

Abdij en brouwerij lanceren La Trappe Epos 0,0%

Abdij en brouwerij lanceren La Trappe Epos 0,0%
Esther de Vilder (directeur Brouwerij de Koningshoeven) en abt Isaac lieten zich het lichtblonde Epos 0,0% goed smaken bij de lancering ervan op 3 april jl.

9 april 2024 - Na het succes van het alcoholvrije donkere La Trappe Nillis is er nu ook een alcoholvrij lichtblond bier verkrijgbaar: La Trappe Epos 0,0%. De broeders lanceerden dit speciaalbier op 3 april jl. in kleine kring in het Proeflokaal, samen met medewerkers van de jarige Brouwerij de Koningshoeven en andere nauw betrokkenen.

La Trappe Epos 0,0% is een fris, troebel, lichtblond trappistenbier zonder alcohol. De naam Epos verwijst in het Latijn naar verhalen (vaak met Bijbelse wortels) die bijzondere gebeurtenissen beschrijven.

Bewuste levensstijl

Abdij en brouwerij borduurden op deze betekenis voort door het nieuwe bier als een nieuw hoofdstuk te beschouwen in de wereld van de alcoholvrije speciaalbieren. Een hoofdstuk ook waarin niet het ontbreken van alcohol centraal staat, maar waarin een ‘bewuste levensstijl’ de hoofdmoot is. “Bewust drinken wint aan populariteit”, vertelt abt Isaac. “Wij zien dit als een positieve ontwikkeling en vinden het onze verantwoordelijkheid om daar een steentje aan bij te dragen. Met La Trappe Nillis boden we al een smaakvol alternatief. Met Epos 0,0% valt er voor de bewuste drinker nu nóg meer te kiezen.”

Ook bij het brouwen van Epos 0,0% maakten de brouwmeesters, onder toeziend oog van de broeders, uitsluitend gebruik van natuurlijke ingrediënten. Het leverde een uniek bier op ‘met een aangename bitterheid en een verfrissende lichtzure afdronk’.

Nu verkrijgbaar in de horeca

Epos 0,0% is nu verkrijgbaar in geselecteerde horecagelegenheden. Later in 2024 kunnen bierliefhebbers dit lichtblonde bier ook kopen voor thuis, want dan is het ook verkrijgbaar in Nederlandse en Belgische winkels. Met de inkomsten die Epos 0,0% oplevert, bekostigen de broeders van Koningshoeven liefdadigheidsprojecten, net zoals ze dat doen met de inkomsten van alle andere La Trappe-bieren.