Gezocht een manager voor de Kloosterwinkel

Gezocht een manager voor de Kloosterwinkel

Gezocht een manager voor de Kloosterwinkel

27 maart 2023 - Bent u op zoek naar een uitdaging als manager van de Kloosterwinkel ?

De Abdij, een bloeiende gemeenschap
Abdij Onze Lieve Vrouw van Koningshoeven bepaalt met haar torens al meer dan een eeuw het landschap ten oosten van Tilburg. Ze is een icoon, voortgekomen uit een vorstelijk verleden. Binnen de muren van Abdij Onze Lieve Vrouw van Koningshoeven woont een gemeenschap van 17 trappistenmonniken. Met uiteenlopende achtergronden, leeftijden en een variatie aan nationaliteiten zijn we hier een multiculturele samenleving-in-het-klein.

“De monniken van Koningshoeven staan aan de wieg van elk product dat in de abdij wordt vervaardigd.”

Binnen Abdij Koningshoeven runnen we diverse ambachtelijke ondernemingen. We staan aan de wieg van elke economische activiteit die hier wordt ontplooid en werken – nog altijd – eigenhandig mee. Stilte, aandacht en toewijding vormen de belangrijkste ingrediënten van alles wat we maken. Daarnaast hebben we nadrukkelijk oog voor het welbevinden van de mensen die hier werken en gaat een deel van de opbrengsten van onze bedrijven naar goede doelen.

Dit is ook hoe we onze Kloosterwinkel runnen, gevestigd onder het Poortgebouw van onze abdij. De winkel transformeerde in ruim twintig jaar van een klein bedrijfje in een volwaardige, sfeervolle winkel met een groot assortiment. Zo zijn hier alle ambachtelijke producten van Abdij Koningshoeven te koop, van chocolade, kaas en koekjes tot de bieren van La Trappe. Het assortiment bevat ook glaswerk, geschenkverpakkingen, producten uit andere kloosters en religieuze artikelen en boeken.

Functieprofiel Manager Kloosterwinkel Abdij O.L.V. van Koningshoeven

Omvang:                      28-32 uur (tevens weekendbeschikbaarheid)
Locatie:                         Berkel-Enschot
Opleidingsniveau:     HBO      
Vorm:                            Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde duur


Wij zijn toe aan een volgende stap. Jij ook?
Wij zijn er klaar voor om met onze Kloosterwinkel verder te groeien. Het enige wat nog ontbreekt is iemand die met diezelfde ambitie de winkel begeleidt naar een volgende fase. Daarom zoeken wij een manager voor de Kloosterwinkel.

Als manager van de Kloosterwinkel voer je alle dagelijkse werkzaamheden uit die komen kijken bij het runnen van een winkel. Allereerst adviseer je klanten op een leuke, laagdrempelige en persoonlijke manier om hen met volle tevredenheid de deur uit te laten lopen. Daarnaast zorg je ervoor dat de winkel in alle opzichten optimaal functioneert. Zo ziet de winkel er altijd strak uit, is de personeelsbezetting op orde, kloppen de voorraden en staat jouw kleine team van parttime winkelmedewerkers net zo enthousiast en vol overgave op de winkelvloer als jijzelf. Je initieert, neemt het voortouw en denkt commercieel. Zo is de kaasmakerij van Koningshoeven onlangs opnieuw in de kaasprijzen gevallen. Hoe vertaal jij dat naar commerciële initiatieven?

Naast de ‘offline’ activiteiten in de winkel draag je de verantwoordelijkheid voor de online verkoop van de producten uit de Kloosterwinkel. We werken samen met een partner die ons daarbij ondersteunt, echter ben jij de drijvende kracht en het creatieve brein achter de online verkoop. Enige ervaring met E-commerce werkt daarom in jouw (en ons) voordeel.

Maak jij het verschil?
Je zet je graag in voor het behalen van doelen en goede resultaten. Ook krijg je energie van ondernemend bezig zijn waarbij je aandacht besteedt aan efficiency, effectiviteit, een stukje strategie  en jouw team. Je bent een zelfstarter en je kunt goed organiseren. Jij denkt vooruit, in mogelijkheden én signaleert tijdig knelpunten die de groei van de winkel kunnen stagneren. Op die momenten weet je daadkrachtig bij te sturen. Klantgericht zijn betekent voor jou nét die stap extra zetten en zorgen dat elke klant met een glimlach de winkel verlaat. Daarnaast beschik je over:

  • HBO werk -en denkniveau (commerciële economie, retail, hospitality, commercieel management)
  • Een aantal jaren leidinggevende ervaring;
  • Goede communicatieve en cijfermatige vaardigheden.
  • Ondernemerschap, visie, creativiteit en daadkracht.


Wat ga je doen als Manager Kloosterwinkel?

  • Leidinggeven: Je bent verantwoordelijk een team met drie winkelmedewerkers. Werkzaamheden die hierbij horen zijn: motiveren, delegeren van werkzaamheden, onderzoeken wat de sterkte kanten zijn van je teams, het functioneren van je teamleden monitoren en zorgen voor open communicatie en transparantie.
  • Verkoop: (Week, maand en jaar)doelen stellen, in kaart brengen wat de margerijke producten zijn, nieuwe producten initiëren en verbeterpunten bespreekbaar maken. Dit doe je zowel online als offline.
  • Service & Support: Open communicatie en houding naar je team, zodat zij te allen tijde met (complexe) zaken bij jou terecht kunnen.
  • Planning & Organisatie: Je bent verantwoordelijk voor een goede commerciële bezetting, bent aanwezig in de winkel, voert ontwikkelgesprekken met je teams, speelt in op de verbondenheid op de werkvloer en waarborgt deze en je weet een goede balans te vinden tussen manager- en winkel taken.
  • Budgetbeheer: je stelt een winkelplan op, rapporteert de vorderingen en neemt je team mee in dit plan.
  • Verbinden: je bezit de sensitiviteit de winkel te zien in het licht van het monastieke bestaan. De Abdij is een niet alledaagse werkplek en dat vraagt wat van jou als manager van de Kloosterwinkel.
  • Lokale Marketing: je managet het social media kanaal, creëert meer naamsbekendheid in de regio en initieert bij acties/campagnes die bijdragen aan de groei van de winkel.


Wat wij bieden?
Wij kunnen niet wachten om samen met jou de volgende stap te zetten. Wij garanderen je een warm ontvangst, tijd om te acclimatiseren en aandacht om te groeien. Wij volgende de cao VVT, dat betekent onder anderen:

  • Een goed salaris wat aansluit bij jouw opleiding en ervaring
  • Aansluiting bij het Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW)
  • 33 vrije dagen op basis van een 36-urige werkweek
  • Reiskostenvergoeding
  • En niet te vergeten een jaarlijks stamppottenbuffet


Procedure
Wanneer je geïnteresseerd bent in de functie komen wij graag met je in contact. Een motivatie op schrift is niet verplicht maar stellen we wel op prijs. Je curriculum vitae en eventuele motivatie mag je sturen naar gijs@qapitaal.com.
Wanneer wij aanleiding zien voor een kennismaking nemen we contact met je op om een afspraak in te plannen voor een kennismaking. Indien de kennismaking als prettig wordt ervaren volgt een tweede gesprek.
Wanneer we geen aanleiding zien voor een kennismaking laten we je dat ook zo snel mogelijk weten middels een schriftelijke reactie. 
De vacature kent geen sluitingsdatum. Het vinden van een geschikte kandidaat is voor ons aanleiding om de vacature te sluiten. 
Indien je vragen hebt over de inhoud van de functie kunnen deze per email worden gesteld aan Vader Abt: abt@koningshoeven.nl